Narodziny Jezusa. B. Thiering Jezus Mê¿czyzna. Informacje te s¹ opisane w ksi¹¿ek przez P. Barbary Thiring po rozczytaniu treœci zapisanej w Zwojach z nad Morza Martwego.
Maria i JĂłzef byli realnymi ludÂźmi , czÂłonkami ruchu religijnego o wzniosÂłych ideaÂłach i surowych praktykach. wiedli normalne Âżycie splecione z tym ruchem i uwarunkowane jego rytualnym i historycznym rozwojem. JeÂżeli stali siĂŞ religijnymi posagami , ludÂźmi nierzeczywistymi,zawdziĂŞczajÂą swĂłj wizerunek w wiĂŞkszym stopniu ludzkiej wyobraÂźni niÂż rzeczywistoÂści, to nie byÂł proces wyjÂątkowy w dziejach ludzkoÂści.......
Jezus urodzi³ siê w Betlejem, ale w budynku po³o¿onym w odleg³oœci oko³o kilometra na po³udnie od p³askowy¿u Qumran. Urodzi³ siê tam dlatego ¿e , takie zwyczaje porodowe obowi¹zywa³y w tamtych czasach w domach pobo¿nych ¯ydów. Tzw. "nieczystoœÌ" kobiety, po³ownicy wymaga³a okreœlonego czasu bytnoœci w domu porodowym.
Przed "trzêsieniem ziemi"... gdy w Qumran mieœci³ siê jeszcze klasztor, istnia³o miejsce ,w którym rodzi³y siê dzieci przeznaczone do ¿ycia monastycznego; tam równie¿ przygotowywano je do ro¿nych obowi¹zków. Odbywa³o siê to w Mird (Hirkanni) , oddalonym o 16 godzin marszu od Jerozolimy. Aby dotrzeÌ na miejsce , nale¿a³o iœÌ z Jerozolimy na wschód przez Betaniê, a potem na po³udniowy wschody ku górze znanej jako Jabel muntar, najwy¿szemu punktowi w tym rejonie(524m.n.p.m) .....
Po "trzêsieniu ziemi"... Qumran przesta³o byÌ dostatecznie czyste , by s³u¿yÌ jako klasztor i œwi¹tynia.Gdy oko³o 11r.n.e zosta³o ponownie zamieszkane spe³nia³o rolê oœrodka dla bez¿ennych mezczyzn (bez¿enni mê¿czyŸni to równie¿ tacy którzy posiadali ¿ony),ale na czas dalszej nauki œwi¹tynnej/ regu³a zakonna, byli z nimi rozliczani. Wracali do ¿on po obowi¹zkowym czasie rozdzielenia w celu sp³odzenia kolejnego dynastycznego potomka, odchodzili do zakonu w wyznaczonym czasie i spe³nieniu tej roli)nale¿eli do nich tacy jak "egipscy terapeuci", którzy odsunêli siê wprawdzie od ludzi ale nie zerwali kontaktu ze œwiatem. Mieli bardziej liberalne pogl¹dy na temat rytua³ów i moralnoœci.Nadal udzielali schronienia dzieciom z nieprawego lo¿a, lecz - (poniewa¿ do oœrodka teraz mog³y przychodziÌ kobiety-) pozwolili równie¿ zostaÌ matkom z dzieÌmi.
RodziÂły i pielĂŞgnowaÂły swe dzieci w budynku z , ktĂłrego korzystaÂły kobiety "nieczyste", bĂŞdÂące w stanie menstruacyjnym i "nieczystoÂści" po poÂłogowej . Ze Zwoju ÂŚwiÂątynnego moÂżna wyczytaĂŚ Âże takie miejsca istniaÂły poza obrĂŞbem kaÂżdego miasta (dawne szpitale porodowe) , a inny zwĂłj podaje , w jakiej odlegÂłoÂści majÂą byĂŚ urzÂądzone taki "nieczyste" miejsca, okoÂło prawie 5 stadiĂłw, czyli kilometra ; o godzinĂŞ marszu od miejsca pobytu rytualnie czystych ludzi.
Jak juÂż wiadomo na poÂłudnie od Qumran w takiej odlegÂłoÂści znajdowaÂł siĂŞ pewien budynek. W Zwoju miedzianym natrafiono na jego nazwĂŞ ;
" Dom KrĂłlowej ". Budynek nazwano domem KrĂłlowej, poniewaÂż KrĂłlowa, Âżona potencjalnego krĂłla z rodu Dawida, byÂła w nim przeÂłoÂżonÂą
"ubogich kobiet"... ( nie znaczy to ze kobiety by³y biedne , jest to kolejne okreœlenie stanu zakonnego w trakcie ma³¿eùstwa).
"Kobieta uboga"to kobieta , ktĂłra
jeszcze nie ma peÂłnego dostĂŞpu do wiedzy duchowej przekazywanej w zakonie, nie zna jeszcze wszystkich wtajemniczeĂą, nie posiada peÂłnej wiedzy , jest w trakcie jej poznawania.
*******
W okresie klasztornym budynek ten znany byÂł jako
ÂŻÂŁOB , bĂŞdÂący kopiÂą pewnej budowli w Jerozolimie usytuowanej na Gorze Oliwnej w odlegÂłoÂści 5 stadiĂłw od centrum miasta.
¯³ób by³ miejscem z którego wychodzi³a procesja koronacyjna królów z rodu Dawida. Naœladuj¹c dawny rytua³ wje¿d¿ali oni na grzbiecie mu³a króla Salomona do miasta. Królewskiego mu³a uczestnicz¹cego w ceremonii trzymano w stajni na Gorze Oliwnej; w ten sposób Góra Oliwna sta³a siê ¯³obem.Opis z ustêpu w Dawnych dziejach Izraela Józefa Flawiusza.
Gdy nastĂŞpca krĂłla z rodu Dawida zostaÂł wygnany z kapÂłanami do Qumran potrzebny staÂł siĂŞ budynek bĂŞdÂący odpowiednikiem ÂŻÂłobu.
Wzniesiono go w odlegÂłoÂści 5 stadiĂłw na poÂłudnie od Qumran, To wÂłaÂśnie stÂąd Jezus na czele triumfalnej procesji wjechaÂł na grzbiecie Âźrebaka do Jerozolimy - w liczbie mnogiej (liczba mnoga nazw miast ma inne znaczenie niÂż rzeczywiste)
Zgodnie ze sÂłowami liturgii koronacyjnej urodziÂł w drugim Psalmie Dawid w monecie swej koronacji "narodziÂł siĂŞ" jako przybrany Syn Boga. kaÂżda waÂżna zmiana osobistego statusu jest
symbolicznymi narodzinami w kolejnym etapie Âżycia. Np. obecne wrĂŞczenie komuÂś dyplomu lekarza... jest "narodzeniem siĂŞ nowego lekarza".... W symbolicznym sensie ÂŻÂłob byÂł "Betlejem", bowiem Jezus formalnie urodziÂł siĂŞ w biblijnym Betlejem na poÂłudnie od Jerozolimy.
Po "trzĂŞsieniu ziemi" ( w tym wypadku ,
wygnanie nastĂŞpcy krĂłla z rodu Dawida z kapÂłanami do Qumran nastÂąpiÂły zmiany lokalizacji niezbĂŞdnych zgromadzeniu budynkĂłw, przeniesiono ÂŻÂłob kolo Qumran, symboliczne Betlejem staÂło siĂŞ "Betlejem Judzkim".
Qumran pozostaÂło "Judea" poniewaÂż tak nazwano obszar poza jego murami.
Tak wiec budynek na poÂłudnie od pÂłaskowyÂżu Qumran byÂł "Domem KrĂłlowej", , ÂŻÂłobem i Betlejem Judzkim,( opcja EsseĂączykĂłw Judzkich) w "Domu KrĂłlowej" rodziÂły siĂŞ dynastyczne dzieci , poczĂŞte w "czystoÂści" - zgodnie z zasadami rytualnymi, byÂły potencjalnymi "KrĂłlami i KrĂłlowymi, albo Ojcami i Matkami kolejnych linii rodowych.
Jezus zostaÂł poczĂŞty i narodziÂł siĂŞ za czasĂłw arcykapÂłana Szymona Beatosa ( to jest I Jan Chrzciciel, Szymon Mag) ktĂłry sprawowaÂł wÂładzĂŞ kapÂłaĂąska od 23 do 5 r.n.e. ( moim zdaniem daty sÂą niezgodne, w innych miejscach sÂą inne). Szymon i jego stronnictwo reprezentowali jeden z dwĂłch g³ównych pogladow na kwestie rytuaÂłu i moralnoÂści, ktĂłre podzieliÂły wĂłwczas judaizm. Beatosianie podchodzili bardzo rygorystycznie do zasad wspó³¿ycia pÂłciowego i dla nich Jezus byÂł dzieckiem rytualnie poczĂŞtym,a nie dzieckiem sierotÂą.. ( tu po raz kolejny pada pytanie moje " Ichthys (ΙΧΘΥΣ) = RYBA i ΧΡΙΣΤΟΣ (ChristĂłs) - Chrystus = CHRYSTUS", kto?) To oznaczaÂło Âże Jezus nie mĂłgÂł byĂŚ nieczysty nie byÂło Âżadnych problemĂłw z identyfikacjÂą Jego nieskazitelnego poczĂŞcia. Dlatego mĂłgÂł siĂŞ narodziĂŚ w Domu KrĂłlowej w ÂŻÂłobie, w " Betlejem Judzkim". Tam rodziÂły siĂŞ
TYLKO dzieci "czysto rytualnie poczĂŞte!"
Magowie (Kaplani) EsseĂączycy z diaspory (miejsca zamieszkania ÂŻydĂłw poza Judea) uznawali rytualne pochodzenie Jezusa i chcieli go chroniĂŚ.
Jak dla mnie zaistnia³o pomieszanie w nazewnictwie i to bardzo du¿e ( nie wiem czy celowe czy przypadkowe z powodu nie wiedzy) z tego wzglêdu ju¿ od dawna nie odró¿nia siê dwóch okreœleù
Ichthys (ΙΧΘΥΣ) = RYBA i ΧΡΙΣΤΟΣ (ChristĂłs) - Chrystus = CHRYSTUS.
Historie tych dwĂłch symboli , to historie dwĂłch roÂżnych osĂłb.
Ichthys (ΙΧΘΥΣ) = RYBA, to Maria Magdalena.
ΧΡΙΣΤΟΣ (ChristĂłs) - Chrystus = CHRYSTUS., to Jezus.
Na podstawie mojej wiedzy Jezus urodzi³ siê zgodnie ze wszystkimi zasadami rytua³ów dynastycznych. Natomiast Maria Magdalena nie, poniewa¿ by³a córk¹ Heroda Wielkiego z jego synow¹ , Herodiad¹, ¿on¹ Heroda Filipa - Boethos, w pewnych krêgach by³a uznawana za mamzera. Dopiero adopcja przez starszego brata Heroda Filipa Boethos, - I Jana Chrzciciela zmieni³a jej status. Jednak do koùca jej ¿ycia toczy³y siê dyskusje nad uznaniem jej wszystkich praw.
Trzech KrĂłli? MAGĂW- KAPÂŁANĂW , przybywszy do Qumran pytajÂąc w ktĂłrym domu przyszedÂł na Âświat? chcieli poznaĂŚ jego status spoÂłeczny, miejsce urodzenia bowiem odzwierciedlaÂło status narodzonego dziecka , mogÂło byĂŚ "sierotÂą" lub "krĂłlem".
Kwestia pochodzenia Jezusa ( Jezusa czy Ichthys?) przez caÂłe jego i jej Âżycie byÂła rozstrzygana w uzaleÂżnieniu od sprawowania wÂładzy przez kolejne opcje kapÂłanĂłw. Raz pretendentem do tronu byÂł Jezus , a kolejnym razem jego brat Jakub. O losie Jezusa decydowaÂły zmiany polityczne i kwestia orientacji kapÂłanĂłw przemiennie decydujÂących w sprawach dynastycznych. Te dwie opcje (Lewici i Sadokici) reprezentowane byÂły przez najwyÂższych kapÂłanĂłw noszÂących imiona Annasz i Kajfasz jest to bardzo istotny wÂątek w caÂłej tej historii Jezusa i MM.
RozdziaÂł 9. Urodzony na krĂłla B.Thiering
******************************************************
rozdziaÂł ; JĂłzef w "Egipcie".
UJECIE DO "EGIPTU" JĂZEFA (ojca Jezusa) wraz z rodzinÂą.W okoÂło 4r.n.e. gdy zmarÂł Herod rozpocz¹³ siĂŞ 9 letni okres walki Archelosa o zachowanie tronu. Oburzony Antypas oraz sprzyjajÂący mu ÂŻydzi doprowadzili do zamĂŞtu w kraju. Rzymianie sprzyjali Herodom uwaÂżajÂąc Âże dziĂŞki nim w Judei zapanuje spokĂłj.
Józef ojciec Jezusa pragn¹³ pokoju wzorem swego ojca Jakuba- Helego. Istnia³a realna groŸba utraty to¿samoœci narodowej , Ÿród³em tego zagro¿enia by³ Rzym. w 5 w.p.n.e za¿¹dano od wszystkich ¯ydów z³o¿enia przysiêgi na wiernoœÌ cesarzowi i rz¹dowi Heroda. Odmówi³o 6000 Faryzeuszy,zamo¿nych przedstawicieli Judei ambitnych ludzi d¹¿¹cych do w³adzy dziêki du¿emu wp³ywowi na podporz¹dkowanych sobie przywódców religijnych. Przez wieloœÌ ró¿norodnych uk³adów finansowych i koligacji religijnych w kraju i diasporze mieli te¿ wielki wp³yw na szarych ludzi. By³ to pocz¹tek obrony narodowej niezale¿noœci ale rownie¿ przejêcia w³adzy i kszta³towania uznanych przez nich nurtów religijnych z przekazem nie zawsze w 100% prawdziwej wiedzy pierwotnej. Niestety nazwaÌ to nalezy olbrzymi¹ mistyfikacj¹ i manipulacj¹ rzeczywistoœci¹ dla korzyœci okreœlonych grup i opcji religijnych.
JĂłzef ( ktĂłry JĂłzef , kto peÂłniÂł w Rodzie Dawida rolĂŞ JĂłzefa, czy juÂż Âżonaty Jezus?

) przy³¹czy³ siê do protestu, sprzymierzy³ siê w ten sposób nie z Esseùczykami z Palestyny ( istnia³y dwie grupy Esseùskie, które s³ucha³y jego ojca) , lecz z Terapeutami Egipskimi, ascetami , którzy wówczas stali na czele qumraùskiej wspólnoty.
WyjaœniÌ trzeba i¿ te dwa ró¿ne Zakony Esseùczyków maj¹ swoje korzenie w Egipcie czas tworzy³ z nich ro¿ne frakcje i na ich pniach wyrasta³y nowe szczepy. Ale te dwa bardzo czyste stare nurtu równie¿ przetrwa³y i s¹ aktywne w ukryciu do dzisiaj.
OsiÂągniĂŞcie peÂłni wiedzy wymagaÂło od ich adeptĂłw 7 letniego pobytu w kaÂżdej z opcji i osiÂągniĂŞcia rozwoju przez
"PRAWDĂ", ktĂłrÂą oni gÂłosili jako najczystszÂą wiedzĂŞ.
1. Zakon EsseĂączykĂłw TerapeutĂłw byÂł dawnym Egipskim Zakonem Horusa Lewego Oka, przy wyjÂściu z Egiptu jego Arcy - KapÂłankÂą byÂła Miriam.
2. Zakon EsseĂączykĂłw z Palestyny byÂł dawnym Zakonem Horusa Prawego Oka, przy wyjÂściu z Egiptu , jego Arcy - Kaplanem byÂł MojÂżesz.
Dopiero po po³¹czeniu tej wiedzy ( ¿eùskiego i mêskiego aspektu) mog³a byÌ utworzona MER KA BA znana rownie¿ jako
GWIAZDA DAWIDA. czyli otwiera³y siê bramy wejœcia ( powrotu) do pradawnej wiedzy MER - Matki, Matrycy , Ducha Œwiêtego, po z³¹czeniu w JEDNIà z ni¹ KA - wcielonej Duszy ( Iskry ¯ycia) i BA - obecnego cia³a materialnego.
Naprawdê nie istnieje inna droga do wiedzy, kto uwa¿a i¿ jest, ten b³¹dzi œcie¿kami naiwnoœci , które prowadz¹ go do donik¹d....
W czasie gdy Terapeuci zamieszkiwali w dawnym klasztorze , Qumran byÂło "Egiptem" , przywoÂłujÂącym wspomnienie z pobytu w Egipcie i Starego Testamentu.
Terapeuci tworzyli wspólnotê z³o¿on¹ zarówno z mê¿czyzn jak i kobiet.Przez wiêkszoœÌ czasu ¿yli osobno , spotykali siê co 7 tygodni by wspólnie spo¿yÌ religijny posi³ek. Spotkanie trwa³o ca³¹ noc i czêsto doprowadza³o do duchowej ekstazy. Terapeuci nie pili wina,ich prosty posi³ek sk³ada³ siê z chleba i wody.
Przywódc¹ terapeutów wówczas by³ cz³owiek zwany Teodosem, Józef sprzymierzy siê z Teodosem , ³¹czy³y ich podobne zasady , obaj nadali sobie tytu³y zaczerpniête ze Starego Testamentu; Józef -Gwiazda Dawida, Teodos- Ber³o. A mo¿e bylo odwrotnie....? Józef , ber³o , a Teodos - Gwiazda...

PóŸniej nie popieraj¹c protestu Faryzeuszy Józef narazi³ siê Herodowi Antypasowi, mia³ wiêc on powód by œcigaÌ Józefa i jego rodzinê.
JĂłzef wiedziaÂł Âże jest w niebezpieczeĂąstwie, poprosiÂł o rade "anioÂła" (anioÂł- funkcja zakonna , przeÂłoÂżony zakonny JĂłzefa). ANIOÂŁ , daÂł mu radĂŞ ,; UCHODÂŹ DO EGIPTU, ( nie chodziÂło tu o odlegle paĂąstwo Egipt, tylko o dawny klasztor w Qumran)
Qumran, czyli "Egipt" byÂł za czasĂłw bytnoÂści EsseĂączykĂłw TerapeutĂłw odpowiedniÂą kryjĂłwkÂą. Okoliczne groty byÂły wykorzystywane jako miejsca samotnej medytacji , a w wapiennych urwiskach byÂło ich tak duÂżo , Âże moÂżna byÂło pozostaĂŚ niezauwaÂżonym przez dÂłuÂższy czas.
Tak wiec brak wiedzy lub premedytacja przekazujÂąca faÂłszywe informacje z Âżycia Jezusa odwrĂłciÂła prawdĂŞ tamtych zdarzeĂą , barwnie opisujÂąc ucieczkĂŞ JĂłzefa z MariÂą i nowo narodzonym Jezusem do Egiptu. Tak nie byÂło , bo to miejsce nazwane "Egiptem" zakodowane przed uszami tych ktĂłrzy mieli tego nie poznaĂŚ byÂło klasztorem w Qumran.
JĂłzef staÂł siĂŞ znany jako bohaterski obroĂąca judaizmu , i na dÂługo pozostaÂł we wdziĂŞcznej pamiĂŞci ÂŻydĂłw jako sÂłynny przywĂłdca.
BoeteĂąski arcykapÂłan Joazar, otrzymaÂł przydomek SMOK.
Archelaos byÂł CIELĂCIEM (jednym z czterech Âżywych stworzeĂą Ezachiela)
Judasz , zostaÂł BESTIA.
Mi³oœÌ jest szczêœciem.
Kiara