Szechina - jest pojĂŞciem religijnym czĂŞsto wystĂŞpujÂącym w judaizmie. Jest to sÂłowo hebrajskie (שכינה), pochodzenia chaldejskiego oznaczajÂące obecnoœÌ, zamieszkiwanie, nie wystĂŞpuje w Biblii, ale jest uÂżywane przez ÂŻydĂłw do okreÂślania widocznej obecnoÂści Boga w przybytku (tabernakulum), a nastĂŞpnie w ÂŚwiÂątyni Jerozolimskiej. Wg przekazu biblijnego, kiedy Pan wyprowadzaÂł Izraela z Egiptu, szedÂł przed nimi w sÂłupie obÂłoku (hebr. be-amud anan; Wj 13, 21). Hebrajskie anan jest wieloznaczne, bo to nie tylko chmura, ale rĂłwnieÂż schronienie, ukrycie."
http://pl.wikipedia.org/wiki/Szechina
Szechina (hebr. szachan - mieszkanie, prze bywanie; Matrona) - w Talmudzie, ¿eùska manifestacja Boga w cz³owieku, boskie zamie szkiwanie, obecnoœÌ Bo¿a; tak¿e "oblubienica Pana", porównywana z -? Szakti. Wyra¿enie "Szechina jest obecna" znaczy: "Bóg zamiesz kuje". ["Okreœlenia tego (Szechina) czêsto u¿y wa siê po prostu jako synonimu Boga, lecz nie którzy filozofowie ¿ydowscy postrzegali j¹ jako odrêbny, powo³any do ¿ycia byt, istotê œwiet list¹, z któr¹ cz³owiek mo¿e nawi¹zaÌ kontakt" (zob. Unterman, Encyklopedia tradycji i legend ¿y dowskich, s. 267) - przyp. t³um.] Wed³ug Zo haru Balak 187a, wspominany w Ksiêdze Ro dzaju (48,16) anio³, który broni³ Izraela (Jakuba) "od wszelkiego z³ego" to w³aœnie Szechina. W sensie bli¿szym Nowemu Testamentowi Sze china jest chwa³¹ emanuj¹c¹ z Boga, Jego bla skiem. C.W. Emmet (zob. Hastings, Dictionary of the Bible) prze3o?y3 werset 18, 20 z Ewangelii wed3ug ow. Mateusza nastêpuj¹co: "Gdy dwóch ludzi zasiada, by razem studiowaÌ Torê, Sze china jest wœród nich". Wed³ug rabiego Jocha nana anio³ Micha³ jest "chwa³¹ Szechiny" (por. Cohen, Talmud, s. 76). Szechina jest -? anio³em wybawicielem, ¿eùskim aspektem Metatrona. Wed³ug Zoharu stworzenie œwiata by³o dzie³em Szechiny. W tej samej ksiêdze mowa o Szechinie "mieszkaj¹cej w dwunastu rydwanach œwiêto œci i dwunastu boskich chajot". W innym miej scu (Zohar Balak 187a) Szechina jest bosk¹ wy s³anniczk¹, która, gdy po raz pierwszy ukaza³a siê Moj¿eszowi, zosta³a wziêta przez Prawo dawcê (podobnie jak przez Jakuba) za anio³a. W Zoharze Exodus 51a, Szechina jest okreœlana jako "droga Drzewa ¯ycia" oraz "anio³ Paùski". Majmonides uwa¿a³ Szechinê za poœredniczkê miêdzy Bogiem a œwiatem oraz za peryfrazê Boga (zob. Universal Jewish Encyclopaedia, t. 9, s. 501). Szechinê uto¿samiano z Duchem Œwiê tym (Ruach ka-Kodesz) oraz "wgl¹dem œwiat ³oœci" (epinoia) z gnozy walentyniaùskiej. Zda nie z Ksiêgi Wyjœeia 23, 20 - "Oto ja posy³am anio³a przed tob¹, aby ciê strzeg³ w czasie twojej drogi i doprowadzi³ do miejsca, które ci wy znaczy³em" - niektóre Ÿród³a odnosz¹ w³aœ nie do Szechiny, jakkolwiek znacznie czêœciej wers ten t³umaczy siê jako zapowiedŸ narodzin Jana Chrzciciela (zob. Waite, Tlze Holy Kabbalah, s. 344). Wed³ug legendy "to nie anio³ œmierci zakoùczy³ ¿ywot Aarona, lecz Szechina zabra³a jego duszê poca³unkiem". Wed³ug innego po dania, Abraham sprawi³, ¿e Szechina "zst¹pi³a z drugiego nieba" (zob. Ginzberg, The Legends of the Jews, t. 2, s. 148, 200, 260). Wed³ug Tal mudu, kiedy Bóg wypêdzi³ Adama z raju, Sze china pozosta³a "na tronie ponad g³ow¹ cheru bina strzeg¹cego Drzewa ¯ycia, a blask od niej bij¹cy by³ 65 tysiêcy razy jaœniejszy od blasku s³oùca". Swiat³oœÌ ta "czyni³a wszystkich, któ rych spowija³a, niewra¿liwymi na choroby"; prócz tego, do okrytych chwa³¹ Szechiny "nie mia³y dostêpu k¹œliwe owady ni demony'. We d³ug innej wersji tej samej legendy Szechina zo sta³a wygnana z raju wraz z Adamem i odt¹d "najwa¿niejszym celem Tory jest sprowadzenie jej z powrotem do raju i ponowne zjednoczenie z Bogiem" (zob. Scholem, Major Trends in Jewish Mysticism; Jewish Gnosticism, Merkabah Mysti cism, and Talmudic Traditions; por. Goetschel, Ka ba3a, s. 100). Jak dowiadujemy siê z Midraszu Genesis Raba, "Pocz¹tkowo Szechina przebywa ³a w ni¿szych regionach. Gdy Adam zgrzeszy³, wznios³a siê do pierwszego nieba, gdy Kain po pe³ni³ grzech, przenios³a siê do drugiego, w cza sach pokolenia Enosza do trzeciego, za poko lenia Potopu do czwartego, za pokolenia Wie¿y Babel do pi¹tego, mieszkaùcy Sodomy spowo dowali, ¿e wznios³a siê do szóstego, Egipcjanie zaœ za czasów Abrahama - ¿e do siódmego. Natomiast pojawienie siê siedmiu sprawiedli wych mê¿ów spowodowa³o, ¿e zesz³a z powro tem: za spraw¹ Abrahama zni¿y³a siê do szó stego nieba, z powodu Izaaka do pi¹tego, Jakub sprawi³, ¿e zesz³a do czwartego, Lewi, ¿e do czwartego, Kehat [syn Lewiego], ¿e do drugie go, Amram, ¿e do pierwszego, dziêki Moj¿e szowi zaœ zesz³a z wysokoœci na ziemski padó³" (zob. Cohen, Talmud, s. 70-71). Wed³ug hagady o Szechinie "unosi siê [ona] nad wszystkimi ¿y dowskimi zwi¹zkami ma³¿eùskimi i b³ogos³awi je swoj¹ obecnoœci¹". W kabale Szechina jest uto¿samiana z ostatni¹ spoœród dziesiêciu œwiê tych sefirot, Malchut (por. Z'ev ben Shimon Halevi, Kaba3a, s. 7). ["Harmonijny zwi¹zek ¿eù skiej Szechiny z poprzedzaj¹cymi j¹ w hierar chii sefirot podtrzymuje istnienie œwiata stru mieniem boskiej energii. Szechina jest jak ksiê ¿yc, odbijaj¹cy boskie œwiat³o w kierunku œwiata. Gdy jednak ludzki grzech wzmaga po têgê Samaela, Szechinê przechwytuj¹ moce sitra achra (si³y demoniczne). Pr¹d boskiej energii p³ynie wówczas na œwiat przez otch³anie z³a, sprowadzaj¹c na ludzkoœÌ wszelkie nieszczê œcia" (zob. Unterman, Encyklopedia tradycji i le gend ¿ydowskich, s. 267-268) - przyp. t³um.]
http://www.korelabs.org/Vault/Users/Cerberus/Library/Dark/Biblioteka%20DF/Slownik_Aniolow_Demonow_PL/slownikaid/s.htmMoja wiedza wewnĂŞtrzna jest bardzo bliska tym przekazom , no moÂże bardziej obszerna.
ÂŻeby moÂżna byÂło zrozumieĂŚ peÂłniĂŞ wydarzeĂą religijnych ale nie tylko potrzebna jest wiedza o wyrzuceniu Boskiego aspektu ÂżeĂąskiego ze ÂŚwiÂątyni. A tym samym zaburzeniu caÂłkowitym harmonii na ziemi.
PowstaÂła olbrzymia dysharmonia ,czÂłowiek wywyÂższyÂł aspekt mĂŞski poniÂżyÂł do roli podporzÂądkowanej sobie i swojej wÂładzy ÂżeĂąski.
DopĂłki Szechina nie powrĂłci do ÂŚwiÂątyni na naleÂżne jej miejsce dopĂłty na ziemi bĂŞdzie dysharmonia. OdbijajÂąca siĂŞ z planu duchowego na plan fizyczny , zgodnie z przysÂłowiem; " jak na gorze tak na dole..."
Czyli odbudowa Œwi¹tyni to nie jest odbudowa fizycznych murów a duchowego wzorca Stwórcy , który przejawia swoj¹ obecnoœÌ na ziemi przez dwa w³asne aspekty ¿eùski i mêski.
I tak tylko przedstawia siê pe³nia Boska w postaci 1 i 1 po³¹czonych bezwarunkow¹ mi³oœci¹ czyli + 1 tworzy Œwiêt¹ Trójcê.Tak wiêc jedyn¹ drog¹ powrotu do doskona³oœci jest ponowne po³¹czenie Boskoœci Stwórcy by na ziemi Cz³owiek móg³ ¿yÌ pe³ni¹ tej wiedzy.