Strony: 1 2 [3]

DNA I JEGO SEKRETY.

  • Wanda
  • Nowy u¿ytkownik
  • *
  • Wiadomo¶ci: 5
  • Zobacz profil
Odp: DNA I JEGO SEKRETY.
« Odpowiedz #30 : Wrzesieñ 17, 2018, 11:23:01 »



No nie jak u pszczó³ .. kobieta nie gromadzi i nie dysponuje DNA swoich partnerów .. wszystko zale¿y od mocy jej pola energetycznego i pola partnera w powiedzmy zanieczyszczaniu jej.



Kiara. 


7

Zgadza siê, nie ma tu dok³adnej analogii. Gdyby ka¿da informacja DNA znajduj±ca siê w naszym organizmie mia³a wpisaæ siê w nasz kod lub kod potomków, to mieliby¶my nie³zy ambaras... wszak nasze organizmy zamieszkiwane s± przez tysi±ce mniejszych organizmów: bakterii, dro¿d¿y i wirusów i ka¿dy z nich ma swój zapis kodu. Trzeba jednak wiedzieæ, ¿e mo¿liwo¶æ taka istnieje. Moje kole¿anki po fachu przeprowadza³y w ramach pracy magisterskiej do¶wiadczenie polegaj±ce na przeniesieniu konkretnej informacji przez plemniki zainfekowane odpowiednim wirusem.
Genetyka molekularna to do¶æ trudna i specyficzna dziedzina wiedzy, nie czujê siê w tej materii znawc±, jestem wrêcz przera¿ona jej mo¿liwo¶ciami.

Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: DNA I JEGO SEKRETY.
« Odpowiedz #31 : Pa¼dziernik 04, 2018, 11:49:47 »

SEKRET MATKI....DNA MITOCHONDRIA....



SEKRET... który nigdy nie by³ sekretem , teraz jest planem ¿ycia..

Ka¿dy z nas niesie w sobie .. w swoim ciele fizycznym dwa aspekty.mêski i ¿eñski .

Do tej pory uczyli¶my siê zasad wiedzy Ojca .. praw, etyki , moralno¶ci.. jest to podstawa do wej¶cia na kolejny poziom wiedzy tworzenia...

Moc któr± uzyskali¶my jest zasad± otworzenia dostêpu do wiedzy Matki... zapisanej w naszej mitochondrii.
ONA jest kodem wiedzy , która zostanie udostêpniona WSZYSTKIM gotowym na etyczne korzystanie z niej..

Do tego czasu ten aspekt w nas by³ w du¿ej mierze zablokowany .. TERAZ jest moment aktywacji dostêpu do "sekretu MATKI" i JEJ energii.

Mitochondria dziedziczona po MATCE jest aktywowanym ogniwem ¿eñskiej si³y ¿yciowej w KA¯DYM CZ£OWIEKU.. MʯCZY¬NIE równie¿, wiedzy, która umo¿liwi LUDZIOM zarówno uleczenie traumy g³êboko zapisanej w mózgu.. jak równie¿ otworzy dostêp do ca³ej wiedzy MATKI.... dokonuj±cej naszej ewolucji.

"¯eñsk± si³ê ¿yciow± PRAMATKI znajdujemy
w naszych mitochondriach; ¶lady traumatycznych prze¿yæ
zapisane w naszych ¦wietlistych Polach Energetycznych pokrywaj±
siê z nerwowymi sieciami w mózgu, wytwarzaj±cymi
toksyczne emocje i definiuj±cymi nasz± osobowo¶æ."

Jednym s³owem nauka odnalaz³a utracone ogniwo wiedzy w mistyce.. w wiedzy dawnych szamanów i kap³anów ¶wi±tynnych.
Bowiem wiedza CA£KOWITA .... TO WIEDZA OJCA I MATKI .. RODZICÓW WSZYSTKICH ¯YÆ...

JU¯ PORA NA NI¡.

"Nie wolno by³o siê ¿eniæ z "córkami ziemi" za czasów ENKI w pradawnym Sumerze... mia³o to OLBRZYMIE znaczenie... po nich dzieci nie dziedziczy³y mitochondrii MATKI... one jej nie mia³y!

By³y bowiem dzie³em genetyków tworzonym w eksperymencie EDEN... obcy im jest MITOCHONDRIALNY  KOD DNA .. a, zatem i mitochondria PRAMATKI.

"Wa¿ne, wed³ug szamanów, jest odbudowanie ¿eñskiej si³y ¿yciowej,
a jego twarz natychmiast siê rozja¶ni³a.
– Tak – zauwa¿y³ – chodzi o mitochondria. – S³ysz±c to,
niemal spad³em z krzes³a. Oto pojawi³o siê ogniwo ³±cz±ce
staro¿ytne praktyki szamañskie ze wspó³czesn± neurobiologi±.
Przypomnia³em sobie, ¿e mitochondria dziedziczymy
wy³±cznie po linii matki. Oto we wnêtrzu ka¿dej komórki
¿ywych istot istnia³o ¼ród³o ¿eñskiej si³y ¿yciowej, o której
mówi± mêdrcy. By³em bardzo podekscytowany s³ysz±c, ¿e te
fabryki energii najwyra¼niej za³amuj± siê pod ci±g³ym obci±¿eniem
stresem, wywo³ywanym szybkim tempem ¿ycia, oraz
pod naporem biochemicznych toksyn takich jak rtêæ, pestycydy
czy zanieczyszczenie wody i powietrza. David wspomnia³,
¿e pradawne szamañskie praktyki, takie jak modlitwa, post
i medytacja oraz dodatki ¿ywieniowe w postaci pewnych zió³,
pomagaj± przywróciæ dzia³anie mitochondriów.
Im d³u¿ej rozmawiali¶my, tym ja¶niejsze stawa³o siê dla nas,
¿e istnieje wiele sk³adników pradawnych praktyk uzdrawiania
i medytacji, które mo¿na opisaæ za pomoc± jêzyka wspó³czesnej
neurologii.

¯eñsk± si³ê ¿yciow± Pachamama znajdujemy
w naszych mitochondriach; ¶lady traumatycznych prze¿yæ
zapisane w naszych ¦wietlistych Polach Energetycznych pokrywaj±
siê z nerwowymi sieciami w mózgu, wytwarzaj±cymi
toksyczne emocje i definiuj±cymi nasz± osobowo¶æ."

Dlaczego LUDZIE nie mog± dokonywaæ samouleczenia ... nie maj± otworzonego dostêpu do WIEDZY MATKI  W SWOIM DNA...

BO MAJ¡ ZABLOKOWANY DOSTÊP DO SWOJEJ LINII DNA MITOCHONDRIALNEJ.

Na Ziemi ¿yj± obok siebie 2 RODY LUDZKIE DUCHOWE i jeden syntetycznych ludzi.. czyli bez dusz.

2 RODY DUCHOWE MAJ¡ W SWOIM DNA MITOCHONDRIA , ci bez dusz nie maj± tej opcji z PROSTEJ PRZYCZYNY S¡ PRODUKTEM ZIEMSKIEGO EKSPERYMENTU GENETYCZNEGO , NIE S¡ DZIEÆMI PRAMATKI WSZYSTKICH ¯YÆ!

1. RÓD .. KTÓRYCH PRAOJCEM JEST ( POWIEDZMY ENLIL... TA SAMA ENERGIA, KTÓRA ¯Y£A NA ZIEMI JAKO JEZUS , ON URODZI£ SIÊ NA ZIEMI NASZEGO WYMIARU TYLKO RAZ ) MA OTWORZONY DOSTÊP DO SWOJEJ MITOCHONDRIALNO¦CI.

2. RÓD .. KTÓREGO PRAOJCEM JEST ( POWIEDZMY ENKI.. ON RODZI£ SIÊ NA ZIEMI NASZEGO WYMIARU MNÓSTWO RAZY.. NIE WIEM JAKIEGO IMIENIA POWINNAM U¯YÆ) , TEN RÓD MA ZAMKNIÊTY W SWOJEJ RODOWEJ MATRYCY DOSTÊP DO SWOJEJ MITOCHONDRI.

MATKA OBYDWU RODÓW JEST TA SAMA.. ZATEM OBYDWA RODY MAJ¡ TE SAME PREDYSPOZYCJE I SZANSE ROZWOJOWE... IDENTYCZNY DOSTÊP DO WIEDZY PRZEZ JEJ MITOCHONDRIALNE DNA.

WSZELAKIE MODLITWY O UZDROWIENIA U ¯YDÓW WYMAGAJ¡ PODANIA IMIENIA MATKI!
Chodzi o otworzenie dostêpu do kodu ¿ycia przez jej mitochondrialne DNA ... dotyczy to zarówno kobiet jak i mê¿czyzn pomimo,¿e kobiety dysponuj± ju¿ swoj± mitochondri±.

Czy mo¿na by³o  zmieniæ t± sytuacjê.... mo¿na , trzeba by by³o stworzyæ Now± Matrycê Rodow± dla 2 RODU... bo ta ju¿ nie zadzia³a .. ale..

Widaæ ¯ydzi jeszcze nie osi±gnêli poziomu ¶wiadomo¶ci, który otworzy³ by im dostêp do wy¿szego poziomu wiedzy.
Musz± jeszcze pobyæ na obecnym ... skonfrontowaæ siê ze swoim ogl±dem rzeczywisto¶ci .. ze swoim poziomem kreacji .. po¶wiadczaæ tego..  jest w ich wypadku dla nich  jeszcze niezbêdne.


"Przypomnia³em sobie, ¿e mitochondria dziedziczymy
wy³±cznie po linii matki. Oto we wnêtrzu ka¿dej komórki
¿ywych istot istnia³o ¼ród³o ¿eñskiej si³y ¿yciowej, o której
mówi± mêdrcy."

Zatem wiemy ju¿ ¿e JEDYN¡ drog± do wiedzy i ewolucji jest otworzenie dostêpu do KODU DNA .. MITOCHONDRIUM ODZIEDZICZONEGO PO PRAMATCE WSZYSTKICH ¯YÆ....
ON I TYLKO ON OTWIERA NAM DROGÊ EWOLUCJI I DROGÊ NOWEJ WIEDZY.


Nie wszyscy musz± tego chcieæ... nawet gdy wiemy ¿e jest to DOBREM odrzuconym przez nich .. NALE¯Y ZAAKCEPTOWAÆ ICH WOLÊ.

Zacytowane fragmenty pochodz± z ksi±¿ki.... https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/aktywuj-pelna-moc-mozgu-dr-alberto-villoldo-dr-david-perlmutter/

Kiara.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2018, 12:23:45 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomo¶ci: 2458
  • Zobacz profil
Odp: DNA I JEGO SEKRETY.
« Odpowiedz #32 : Pa¼dziernik 05, 2018, 15:58:00 »


   
DNA KOBIETY...

Odp: WIECEJ O ¯YDACH I JUDAIZMIE.....
« Odpowiedz #13 : Dzisiaj o 11:30:09 »


O znaczeniu mitochondrialnego DNA ¯ydzi wiedz± od zawsze... wiedz± równie¿ JAK mê¿czyzna otrzymuje T¡ wiedzê  od kobiety!
Ten przekaz jest w tradycji ¶wiêtowania ¦WIÊTA SZABAT.
W dawnych tradycjach ¶wi±tynnych ZAWSZE by³a kap³anka i kap³an w parach... zasad± by³y ³±cz±ce ich uczucia... wówczas kobieta przekazywa³a wiedzê .. depozyt w swoim mitochondrialnym DNA mê¿czy¼nie.. ale nie by³y to zwyk³e akty seksualne .. ni nawet tantra seksualna!

By³o to mi³owanie na najwy¿szym poziomie mi³o¶ci bezwarunkowej!

Bardzo rzadko osi±gany poziom... pó¼niej po wyrzuceniu SZECHINY ze ¦wi±tyni zatarto prawdê o tej wiedzy.. pozosta³y jej zdeformowane fragmenty.. poni¿one do seksualnych rytua³ów, które nic nie wnosi³y.. ogranicza³y kobiety i mê¿czyzn.. utrat± energii,niszczeniem mocy duchowej i fizycznej.

*****





 Najwiêkszym sekretem   Â¦WIÊTA SZABAT  jest zjednoczenie ma³¿eñskie  w sypialni ... KOBIETA .. UKOCHANA , bo najwy¿szy poziom duchowo /uczuciowy ma³¿onków musi byæ w przestrzeni wzajemnego mi³owania..
By ONA.. KRÓLOWA... UKORONOWA£A JEGO .. SWOJEGO UMI£OWANEGO KRÓLA.. by w akcie seksualnego po³±czenia mog³a mu przekazaæ ca³a wiedzê zapisana w JEJ mitachondialnym DNA....

TYLKO KOBIETA jest spadkobierczyni± pe³nego mitochondrialnego DNA i TYLKO ONA  MO¯E JE PRZEKAZAÆ SWOJEMU UKOCHANEMU...
Czyli nie wystarczy byæ TYLKO  mê¿em ... TRZEBA BYÆ UKOCHANYM I UKOCHAN¡ .. KTÓRYCH £¡CZY NIE TYLKO MI£O¦Æ , A MI£OWANIE!

Bowiem poziom wzajemnej mi³o¶ci jest KLUCZEM do otworzenia WRÓT ZIEMI OBIECANEJ... nie ma innej drogi.
Kobieta przez splecenie siê mi³o¶ci± bezwarunkowa ze swoim ukochanym .. OTWIERA MU WROTA TEJ ZIEMI... PRZEKRACZAJ¡ JE RAZEM.

TO JEST NAJWIÊKSZY SEKRET SZABASOWEGO ¦WIÊTA... JEGO NAJWIÊKSZY CEL I DAR BOGA DLA MI£UJ¡CYCH SIÊ LUDZI.

Nie bêdê opisywa³a szczegó³ów .. to trzeba prze¿yæ....

Przepiêknie ilustruje ten cudny czas Hymn.. Lekhah dodi- „przyjd¼, ukochany”

¯ydzi znaj± ten sekret .. ale zapomnieli ¿e JEDYNYM warunkiem spe³nienia go JEST MI£O¦Æ.... wyrzekli siê jej .. co znaczy sprzeniewierzyli Bogu.. a tym samym ca³kowicie odciêli od spe³nienia SZABASOWEJ OBIETNICY...
Zawê¿enie TEJ CUDNEJ OBIETNICY  jedynie do uroczystej kolacji i modlitw nie wype³ni obiecanego DARU.

Kiara.
       
   
 


   

Bogus³aw Nadolski

Niedziela - historia, znaczenie, symbolika

ISBN: 978-83-61533-18-4
wyd.: Wydawnictwo PETRUS 2009
   





Niedziela a Szabat

W 2010 roku minê³o dwana¶cie lat od ukazania siê (7 lipca 1998) listu apostolskiego Jana Paw³a II o ¶wiêtowaniu niedzieli- Dies Domini- Dzieñ Pana. By³ to g³os o nies³abn±cej wadze w obliczu zmian dokonuj±cych siê we wspó³czesnych spo³eczeñstwach, usi³uj±cych sprowadziæ niedzielê do „weekendu”. Przywo³ajmy pewne zasadnicze elementy o znaczeniu tego Wielkiego Dnia w s³u¿bie Boga i cz³owieka.

Przede wszystkim siêgamy do Pierwszego Przymierza, w którym szabat by³ ”pa³acem w czasie, „ziarnem wieczno¶ci posianym w sercach naszych”, stanowi³ ”¶wiêto¶æ ukryt± w czasie”.

Wyra¿enia te pochodz± z refleksji my¶liciela ¿ydowskiego Abrahama Joshua Heschela, który napisa³ o szabacie miêdzy innymi nastêpuj±ce s³owa: „Kto pragnie zrozumieæ ¶wiêto¶æ szabatu, musi wpierw odsun±æ na bok bezbo¿no¶æ ha³a¶liwego handlu i wyprz±c siê z codziennego kieratu obowi±zków.

Musi zostawiæ za sob± krzykliwo¶æ i kakofoniê kolejnych dni, gor±czkow± i zajad³± chciwo¶æ oraz zdradê i sprzeniewierzanie siê, sobie. Musi rozstaæ siê z prac± fizyczn± i zrozumieæ, ¿e ¶wiat zosta³ ju¿ stworzony i doskonale da sobie rade bez pomocy cz³owieka.

Sze¶æ dni w tygodniu zmagamy siê ze ¶wiatem czyni±c sobie ziemie poddan±, w szabat troszczymy siê o ziarno wieczno¶ci posiane w naszych sercach. ¦wiatu oddali¶my nasze rêce, lecz dusza nale¿y do Kogo¶ Innego.

Sze¶æ dni w tygodniu staramy siê zapanowaæ na ¶wiatem, siódmego dnia staramy siê zapanowaæ nad swoim „ja”. W tradycji Izraela przekazywano przekonanie, ¿e szabat jest tak dawny jak ¶wiat. Mistycy nauczali, ¿e wszystkie dni tygodnia podporz±dkowane s± szabatu. Cz³owiek i szabat w my¶li Boga stworzeni s± dla siebie”.

Szabat (s³owo znaczy „zatrzyma³ siê” odpocz±³)” to Królowa. Cz³owiek w dzia³aniu ma byæ podobnym do Boga, który „siódmego dnia odpocz±³”, a wiêc „zatrzymaæ siê”, od³o¿yæ swoje sprawy, interesy.

Szabat potwierdzany w ksiêgach historycznych od IX w. przed Chr. (2Krl 4, 23; 2 Krl 11, 5-12 i w prorockich poczynaj±c od VIII w.(Am 8, 5; Os 2, 11; Iz 1,12) Teologiczna tre¶æ szabatu wyra¿a³a siê w prze¿ywaniu tego dnia z sercem brzemiennym z wdziêczno¶ci za dzie³o stworzenia i pe³nym zachwytu nad jego piêknem, oraz rado¶ci z przymierza z Bogiem, w którym Odwieczny, Nienazwany i Niewypowiedziany osobi¶cie troszczy siê o cz³owieka.

Przymierze to sprawia, ¿e ¿ycie cz³owieka jest obustronn± relacj± i pragnieniem by w ¿yciu byæ przywi±zanym do tego, co najwa¿niejsze. Szabat w ¿yciu Izraela to kwintesencja wszystkich warto¶ci i idei zawieraj±cych siê Torze, a warto¶ci te s± nieprzemijaj±ce i mog± byæ prze¿ywane w ka¿dej epoce historii i we wszystkich sytuacjach.

Podstawowy sens zachowania szabatu ( Wj 20, 8-12; Pwt 5, 12-16) to wstrzymywanie siê od pracy, ale tak¿e podana cz³owiekowi okazja medytacji nad samym sob±, refleksji nad sensem swego ¿ycia, granicach cz³owieka w przestrzeni i czasie, swoj± godno¶ci±.

¦wiêtowaæ szabat znaczy nade wszystko szukaæ Boga, wielbiæ Jego chwa³ê, potêgê, mi³o¶æ i mi³osierdzie.

Szabat jest czasem podkre¶lenia przewagi ducha nad materi±.

W najstarszych ¼ród³ach starotestamentalnych szabat oznacza siódmy dzieñ.(Wj 23, 12; 34, 21), ale mo¿e tak¿e oznaczaæ ca³y tydzieñ (Kp³ 23, 15).

Wspomniana etymologia szabatu wywodzi siê od ¶bt = zaprzestaæ, nie wiadomo czy jest pierwotna. W jêzyku greckim u¿ywa siê, tak¿e w liczbie mnogiej sabbaton, w ³aciñskim sabbatum, lub dies sabbati (sabbatorum).

Dotychczas nie jest do koñca wyja¶niony problem, czy Izrael przej±³ kananejsk± praktykê szabatu (agrarna kultura), czy te¿ pocz±tek zachowania szabatu wi±¿e siê z kultem Boga Jahwe.

W jêzyku akkadyjskim istnia³ dzieñ zwany ¶apattu i by³ dniem wolnym od pracy, zale¿ny by³ od faz ksiê¿yca, czego nie mo¿na powiedzieæ o szabacie ¿ydowskim.

Te i inne problemy zwi±zane z szabatem s± w dalszym ci±gu przedmiotem badañ. Faktem natomiast bezspornym pozostaje zwi±zek szabatu:

- ze czci± Boga Jahwe;

- z histori± zbawienia Izraela jako znak wierno¶ci przymierzu wyzwolenia z niewoli egipskiej;

- z zakorzenieniem w porz±dku dnia stworzenia ¶wiata- (Bóg odpocz±³ siódmego dnia) — znaczenie spo³eczne wolnego dnia;

- szabat staje siê znakiem eschatologicznej nadziei- symbolem czasów mesjañskich.

Przyjmuje siê, ¿e ¶wiêtowanie szabatu stoi u podstaw powstania synagogi (J. Flawiusz 2, 282) okre¶la synagogê mianem sabbataion.

Wyj±tkowo¶æ szabatu podkre¶lano przez Obrzêd Wprowadzenia Szabatu, specjalny styl prze¿ywania tego dnia i po¿egnanie- odej¶cie królowej, obrzêd zwany Hawdala- rozstanie, roz³±czenie.

Obrzêdów dokonywano w synagodze i w domu rodzinnym.

Na powitanie szabatu, w pi±tek wieczorem w synagodze ¶piewa siê hymn Lekhah dodi- „przyjd¼, ukochany”:

Wyjd¼, ukochany, na spotkanie oblubienicy,
razem przywitamy szabat.

„Strze¿” i „pamiêtaj” w jednym przykazaniu
po³±czy³ i przekaza³ nam Bóg.

PAN jest jeden i Jego Imiê jest jedno,
[a sobota jest po to,] aby je wywy¿szaæ i chwaliæ.

Wyjd¼cie, pójdziemy spotkaæ szabat,
on jest ¼ród³em b³ogos³awieñstwa.

Na pocz±tku czasów zosta³ on ukoronowany —
pojawi³ siê ostatni, ale pomy¶lany pierwszy.

¦wi±tynia Króla, miasto królestwa!
Powstañ z ruin
Dosyæ ju¿ p³aczu,
Najwy¿szy zlituje siê nad tob±!

Otrz±¶nij siê i powstañ z prochu,
za³ó¿, narodzie mój, od¶wiêtne szaty!

Poprzez syna Jessego z Betlejemu
przybli¿ siê do mnie i uratuj!

Obud¼ siê, obud¼!
Oto nadchodzi twe ¶wiat³o — powstañ i ¶wieæ!

Powstañ, powstañ i ¶piewaj,
bo chwa³a PANA ukazuje siê przez ciebie.

Nie bêdziesz d³u¿ej siê wstydziæ,
czemu jeszcze p³aczesz?

Pod twoim dachem ukryje siê mój cierpi±cy naród,
miasto zostanie odbudowane na starym miejscu.

Twoi gnêbiciele bêd± gnêbieni,
a twoi niszczyciele pójd± na wygnanie.

Bóg twój bêdzie radowaæ siê tob±,
jak raduje siê oblubieniec oblubienicy.

Twoje granice [Jeruzalem] bêd± poszerzone
i bêdziesz chwaliæ PANA,
a dziêki [Mesjaszowi] z rodu Pereca
doznamy rado¶ci i wesela.

Przyjd¼ w pokoju, korono swego mê¿a,
przyjd¼ po¶ród rado¶ci i wesela
do wspólnoty wiernych, do narodu wybranego,
przyjd¼, oblubienico, przyjd¼!

Refren hymnu u³o¿onego ok.1500 r. przed Chrystusem, przez Szeloma Ha-Levi Alkabe brzmi:
 
Wyjd¼, ukochany, na spotkanie oblubienicy, razem przywitamy szabat”.

 

Intymno¶æ szabatu oddaj siê przez s³owo biya, które znaczy zjednoczenie ma³¿eñskie.

Na powitanie szabatu kantor otrzymuje kielich i dziêkuj±c za wino i ¶wi±teczny dzieñ wznosi toast na cze¶æ Oblubienicy- Szabatu.
W domu natomiast matka ozdabia mieszkanie kwiatami i zgodnie z przekonaniem, ¿e w szabat nale¿y spo¿ywaæ wy³±cznie dobre rzeczy, chocia¿ nie chodzi³o o samo jedzenie, ale wspólne ucztowanie w zespole rodzinnym, przygotowywa³a ¶wiêtowanie szabatu.
W tym dniu spo¿ywano tylko pszenny chleb, bia³y (s³ynne cha³ki). Ambicj± pani domu by³o by wygl±da³y one piêknie. Pani domu inauguruje szabat, zapala dwie ¶wiece- ¶wiat³o szabatowe: Zacho = „pamiêtaj” i szamor- „zachowuj”. Nawet w najbiedniejszych rodzinach nie brakowa³o tych ¶wiec Nazwy wskazuj± na sens szabatu w odniesieniu do cz³owieka.

 Matka tak¿e wypowiada b³ogos³awieñstwo nad ¶wiat³em: „B³ogos³awiony jeste¶ Ty Haszem, nasz Bóg, Król ¶wiata, który u¶wiêci³ nas swoimi przykazaniami i nakaza³ nam zapalaæ ¶wiece na Szabat”. Po zapaleniu ¶wiec kobieta wykonuje trzy ruchy jakby chcia³a zagarn±æ ¶wiat³o dla siebie, po czym recytuje b³ogos³awieñstwo.

Mo¿e tak¿e odmówiæ modlitwê przez siebie lub: nastêpuj±c±: ”Niech bêdzie wola Twoj± Panie, Bo¿e mój i moich praojców, ¿e oka¿esz ³askê mnie,( mojemu mê¿owi), moim synom, moim córkom, ( mojemu ojcu , mojej matce) i wszystkim moim bliskim; dasz nam i ca³emu narodowi Izraela dobre i d³ugie ¿ycie(...)

Uczyñ bym mog³a wychowaæ synów i wnuków m±drych, pojêtnych, mi³uj±cych Boga, bogobojnych. Proszê wys³uchaj mojego b³agania w tej chwili, za zas³ugi Sary, rebeki, Racheli i lei, naszych pramatek, rozpal nasze ¶wiece, by nigdy nie zgas³y, roz¶wietl nad nami swoje oblicze, a bêdziemy zbawieni”(modlitwê podajê za A. Prze¼dziecka.

Modlitwy kobiet ¿ydowskich zwi±zane z ¿yciem religijnym. „Midrasz” Nr.12(140), grudzieñ 2008,s.34).

Mê¿czy¼ni wracaj± do swoich domów, wchodz±c pozdrawiaj± obecnych: „dobrego szabatu”. Wracaj±cym towarzysz±, jak siê wierzy, dwaj anio³owie, jeden dobry, drugi to szatan. Na pozdrowienie anio³ów ¶piewa siê krótk± pie¶ñ, kantylenê, Shalom alechem malache ha seret.

Dzieci staj± przed rodzicami, pochylaj± g³owy i przyjmuj± b³ogos³awieñstwo, którego udzielaj± im rodzice k³ad±c rêce na ich g³owach. W stosunku do ch³opców b³ogos³awieñstwo brzmi:

„Niech ci uczyni Bóg jak Efraimowi i jak Manassesowi (Rdz 48, 20), w odniesieniu do dziewczynek: ”Niech uczyni ci Bóg, jak uczyni³ pramatkom Sarze, Rebece, Racheli i Lei”, niektórzy wed³ug uznania dodaj± jeszcze inne s³owa lub koñcz± b³ogos³awieñstwo jak czyni to kap³an:
Bóg niech ci b³ogos³awi i niechaj ciê strze¿e. Niech Bóg rozja¶ni twoje oblicze nad tob± i niechaj obdarzy ciê swoj± ³ask±. Niechaj Bóg obróci swoje oblicze ku tobie i niech ci udzieli pokoju”.

Nastêpnie obecni zasiadaj± do sto³u, do pierwszego posi³ku sabatowego, rozpoczynaj±c od wypicia wina ( a winno ono byæ najwy¿szej klasy), które poprzedza b³ogos³awieñstwo, po czym po umyciu r±k ³amie siê chleb i ojciec rodziny rozdaje ka¿demu z siedz±cych woko³o.

Na koniec tego otwarcia szabatu w rodzinie tañczy siê i ¶piewa: Ten dzieñ jest dla Izraela ¶wiat³em i rado¶ci±. Szabatem odpoczynku”.
W sam dzieñ szabatu wk³ada siê inne szaty ni¿ w wieczór pi±tkowy, okiennice pozostaj± zas³oniête, telefon milczy. Dzieñ Szabatu po¶wiêcano: studiowaniu Tory, czêsto w ma³ych grupach, modlitwie, ¶piewom i tañcom, odwiedzinom rodziny, przyjació³, chorych.
 
Po modlitwie porannej- ¶niadanie i ostatni, gdy- niebo rumieni siê zorz± wieczorn±, spo¿ywa siê trzeci posi³ek szabaty na jego po¿egnanie. W odmawianej modlitwie znajdziemy nastêpuj±ce s³owa: „Zechcia³e¶ nas w dobroci swojej obdarzyæ znajomo¶ci Twojego Prawa i pouczy³e¶ nas, jak wype³niaæ Twoj± objawion± wole.

I Ty, o Panie nasz Bo¿e ustanowi³e¶ oddzielenie tego, co ¶wiête od tego, co nie ¶wiête, ¶wiat³a od ciemno¶ci, Izraela od innych narodów, dnia siódmego od dni powszednich. O Ojcze, o królu! Niechaj dni nasze, które wychodz± nam naprzeciw zaczyna siê dla nas w pokoju, niech bêd± wolne od wszelkiego grzechu, nieskalane jak±kolwiek nieprawo¶ci±, niech ³±czy je ze sob± cze¶æ Tobie oddawana”.

Rozstanie z szabatem dokonuje siê równie¿ z toastem winem, w±chaniem aromatu pachn±cych zió³ (rozkoszowanie siê aromatem szabatu) i zapaleniem szczególnej ¶wiecy splecionej z w±skich prêtów wosku (przecie¿ „sznur troisty nie ³atwo siê przerywa” Ekl 4, 12), która gasi siê winem, po¿egnanie to tak¿e ¶piew ró¿nych pie¶ni, które nawi±zuj± do rozpoczynaj±cego siê po szabacie tygodnia...... "




 

opr. aw/aw


Copyright © by Wydawnictwo PETRUS

akkadyjski ¶apattu.. ¶wiêto ksiê¿yca.

* http://www.biblos.feen.pl/printview.php?t=2187&start=0&sid=c78adbb5cf995bc5ec172c2d787dfdf4
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2018, 16:01:53 wys³ane przez Kiara »
Zapisane
Strony: 1 2 [3]
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

voters rozmowcy sith meute-de-loups wrzeciono