Strony: [1]

NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMENTU.

  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2458
  • Zobacz profil
NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMENTU.
« : Maj 31, 2010, 01:11:30 »

Elzbieta na innym forum.

Absalom - wielodzietny ojciec bez dzieci?
Biblia poswieca Absalomowi szesc obszernych rozdzialow.(1)  Byl on synem jednego z najbardziej znanych krolow biblijnych.Jego ojciec Dawid splodzil 17 synow, Absalom byl trzecim z kolei synem slynnego wladcy.Biorac pod uwage, iz wzrastal w typowej dla Bliskiego Wschodu wielkiej rodzinie, mozna przypuszczac, ze rowniez on sam mial wiele dzieci.Jak  wiele ich bylo? Pismo Swiete mowi, ze czworo.W innym miejscu natomiast Biblia twierdzi, ze Absalom nie posiadal zadnego potomstwa.Sprzecznosc jest oczywista.
W Drugiej Ksiedze Samuela czytamy : ,,Absalomowi urodzilo sie trzech synow i jedna corka>Nazywala sie Tamar.Byla to kobieta o pieknym wygladzie" (2).  Nieco dalej jednak pojawia sie informacja:,,Absalom jeszcze za swego zycia zbudowal sobie stele w Dolinie Krolewskiej.Tlumaczyl sobie:<<Nie mam syna, ktory by upamietnil moje imie>>.   Pomnik nazwal swoim imieniem.Jeszcze do dzis nazywa sie go <<Reka Absaloma>>.(3)
Mial wiec Absalom dzieci czy nie?  Mozliwe, ze ow drugi fragment informuje wylacznie o tym, iz Absalom nie mial synow i nie wspomina o corce, gdyz za godnych wzmianki uwazano wtedy jedynie meskich potomkow.Jednak sprzecznosc pozostaje-Biblia w jednym miejscu twierdzi, ze Absalom mial trzech synow, w innym natomiast, ze nie mial ich wcale.(4)
1. Druga Ksiega Samuela, rozdz. 13-18
2. Druga Ksiega Samuela, rozdz. 14, wers 27
3. Druga Ksiega Samuela, rozdz. 18  wers 18
4. Zobacz rowniez haslo Mikal
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikal
Milego dzionka -Ela


* MIKAL

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikal
Mikal
[edytuj]
Z Wikipedii
Skocz do: nawigacji, szukaj
Mikal pomaga Dawidowi w ucieczce, obraz Gustave DorĂŠ

Mikal (hebr. מיכל‎; skrĂłcona forma imienia Michael - kto jest jak BĂłg) - cĂłrka Saula, krĂłla Izraela, pierwsza Âżona krĂłla Dawida. Zapis historii Mikal przekazujÂą biblijne KsiĂŞgi Samuela.

By³a drug¹ córk¹ króla Saula. Król, zazdrosny o rosn¹c¹ popularnoœÌ Dawida (który prowadzi³ dla Saula kampanie wojenne), chcia³ wprowadziÌ Dawida do swojej rodziny, aby mieÌ na niego wp³yw i ³atwiej wydaÌ w rêce Filistynów. Dawid odmówi³ pocz¹tkowo wziêcia Merab, starszej córki Saula, jednak m³odsza Mikal pokocha³a wkrótce Dawida, a król ponowi³ propozycjê. Jako okup Dawid mia³ dostarczyÌ sto napletków zdobytych na Filistynach. Dostarczy³ ich dwieœcie i zosta³ ziêciem Saula[1].

Mikal uratowa³a Dawida maskuj¹c jego ucieczkê, gdy Saul chcia³ go zabiÌ - ostrzeg³a Dawida, a gdy ten uciek³ przez okno, umieœci³a w jego ³ó¿ku figurkê bo¿ka domowego - terafim. Przed Saulem uda³a, ¿e Dawid j¹ zastraszy³.
Abner, sÂługa Dawida odbiera Mikal Paltiemu

Po ucieczce Dawida, Saul daÂł jÂą ponownie za ÂżonĂŞ Paltiemu, synowi Laisza z Gallim[2]. Dawid odzyskaÂł jÂą (mimo sprzeciwu drugiego mĂŞÂża) po Âśmierci Saula, gdy negocjowaÂł z Iszbaalem, synem Saula[3].

Gdy Dawid odzyskaÂł ArkĂŞ Przymierza i taĂączyÂł przed niÂą, Mikal uznaÂła to za niestosowne, gdyÂż taniec w krĂłtkim efodzie (formie spĂłdniczki) oznaczaÂł obnaÂżenie siĂŞ przed poddanymi[4]. Za swojÂą uwagĂŞ Mikal zostaÂła wedÂług relacji biblijnej ukarana niepÂłodnoÂściÂą i umarÂła bezdzietnie.


Dla mnie szczegolnie interesujacy jest TANIEC DAWIDA  PRZED ARKA PRZYMIERZA

Za taniec przed Arka Przymierza w Namiocie Przymierza zostala zabita strzala jedna z kaplanek  ( czy Mirjam, ktorej wczesniej odebrano range Mirjam ( z niepodporzadkowanie sie Mojzeszowi?) i zostala z innym imieniem?, gdyz uznano ten taniec  za bezbozne zachowanie.
Jednak ten obyczaj- taniec przed Arka  byl normalnoscia , tak postepowali rowniez mezczyzni.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2010, 12:21:44 wysłane przez Kiara »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2458
  • Zobacz profil
Odp: NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMETU.
« Odpowiedz #1 : Lipiec 12, 2010, 08:30:31 »

JHWE

To bardzo ciekawy temat , bede starala sie go rozwinac ,bo naprawde nie wiemy co znaczy to slowo.
Stworzono z niego niepotrzebnie tabu chcac odsunac ludzi od wiedzy.
Maly fragmet , ktory nie w calosci jest zgodny z moja wiedza , ale moze chociaz ciuteczke rozszerzyc ja ludziom zainteresowanym poszukiwaniami.


http://www.ekumenizm.pl/content/article/20060412173841716.htm
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2458
  • Zobacz profil
Odp: NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMETU.
« Odpowiedz #2 : Listopad 08, 2010, 12:34:30 »

" Dzieci Adama"

Cytat: Szmer  Listopad 07, 2010, 23:16:40

Synami boÂżymi sÂą anioÂły... my jesteÂśmy dzieĂŚmi Adama... a Adam nie jest synem boÂżym... kÂłania siĂŞ czytanie biblii MrugniĂŞcie

A to ciekawe, gdzie tak pisze w Biblii ?

Po pierwsze w Biblii sÂą dwa opisy powstania czÂłowieka, panie kolego. KaÂżdy jest inny. OczywiÂście kto nie chce, tego nie widzi i  naciÂąga sobie to co napisane do swojego ÂświatopoglÂądu.
WiĂŞc pytanie kto jest kto ?

KsiĂŞga Gensis  1:26-27.26
 Zatem rzekÂł BĂłg: "UczyĂąmy CzÂłowieka na podbieĂąstwo NASZE.

Pytanie do kogo mĂłwiÂł BĂłg, skoro jak napisano - rzekÂł ?
Na pewno nie -do Anio³ów?
Bo... AnioÂłowie w/g Biblii to posÂłaĂący Boga (AnioÂł = PosÂłaniec)..., a nie Syn BoÂży.

Dalej...
Czy jesteÂśmy dzieĂŚmi Adama. Jakiego ADAMA ?

ADAM   (HA-DAM, hebr.) - to hebrajska nazwa ludzkoÂści, czÂłowieczeĂąstwa, a nie konkretnie ktoÂś (osoba, czÂłowiek, byt) gdzie My mielibyÂśmy byĂŚ Jego potomkami, tudzieÂż dzieĂŚmi...?..!

A, wiĂŞc BĂłg stworzyÂł (Ludzi -Adam, liczba mnoga) w przetlumaczeniu wprost z Hebrajskiego - CzÂłowieczeĂąstwo.
 PrzyjmujÂąc przynajmniej teoretycznie, Âże BĂłg to (Energia o duÂżej ÂŚwiadomoÂści) i stworzyÂł (NAS)  dokÂładnie na podobieĂąstwo (SWOJE) moÂżna wyciÂągn¹Ì wniosek, Âże  mowa tu ''Boskim'' o aspekcie - mĂŞskim i ÂżeĂąskim, lub rodzaju energii  (mĂŞskiej i ÂżeĂąskiej)  jak i ANIOÂŁOWIE, o czym pisze w Genesis (2:21).

Warto zwrĂłciĂŚ uwagĂŞ na okreÂślenie pojawiajÂące siĂŞ w ks. Genesis JACHID.
 W jĂŞzyku Hebrajskim jest to, wyraz okreÂślajÂący "JEDEN" jako jedna nieroz³¹czna caÂłoœÌ.
 Dalej jednak w tym dziele stworzenia ''czÂłowieka'' znajdujemy wyraÂżenie (ECHAD), czyli  caÂłoœÌ (JACHID) skÂładajÂąca siĂŞ z po³¹czonych ze sobÂą czĂŞÂści (aspektĂłw) dzieÂła stworzenia (mĂŞski i ÂżeĂąski).

silver na innym forum.
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2458
  • Zobacz profil
Odp: NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMETU.
« Odpowiedz #3 : Grudzień 05, 2010, 12:21:07 »
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2458
  • Zobacz profil
Odp: NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMENTU.
« Odpowiedz #4 : Luty 09, 2014, 13:11:28 »

Warto zapoznaĂŚ siĂŞ z tym tekstem przed analizÂą i zrozumieniem historycznych zdarzeĂą opartych tylko na religijnym kontekÂście.
bardzo czĂŞsto religijne mity nie maja potwierdzenia w historii rzeczywistej , a pomimo to usiÂłujÂą naginaĂŚ ja do swoich prawd.

Kiara.


Polityka - nr 46 (2219) z dnia 1999-11-13; s. 34-35
ÂŚwiat

Roman Frister
Nie ruszajcie mitu

Archeolodzy podwaÂżajÂą same podstawy Biblii. Pan BĂłg nie przekazaÂł MojÂżeszowi Dekalogu, narĂłd Izraela nigdy nie byÂł w egipskiej niewoli, mury Jerycha nie rozpadÂły siĂŞ na dÂźwiĂŞk trÂąb, bo Jerycho byÂło miastem nieobwarowanym, pierwsza monoteistyczna religia nie ma swoich korzeni na GĂłrze Synaj, a wielkie krĂłlestwa Dawida i Salomona to legenda dostosowana do potrzeb teologii.

Telawiwski dziennik "Ha´aretz" opublikowa³ powa¿ny artyku³ znanego archeologa, autora dzie³ o historii staro¿ytnego Bliskiego Wschodu, prof. Zeeva Herzoga, który twierdzi, ¿e sto lat badaù archeologicznych w Palestynie, Syrii, Egipcie i Mezopotamii nie potwierdza biblijnego opisu wydarzeù. Powa¿ne autorytety z tej dziedziny, archeolodzy i historycy, powiadaj¹ niemal jednog³oœnie, ¿e w ko³ach naukowych od dawna dyskutowane s¹ rozbie¿noœci miêdzy archeologicznymi wykopaliskami a tekstem Ksiêgi nad Ksiêgami. - Niestety, wokó³ wniosków, które nale¿a³oby wysnuÌ, panuje ogólna zmowa milczenia - twierdzi prof. Israel Finkelstein z uniwersytetu w Tel Awiwie. - Spo³eczeùstwu trudno jest rozstaÌ siê z mitami, które przez liczne pokolenia kszta³towa³y jego œwiatopogl¹d.

Jednym z najbardziej wiarygodnych Ÿróde³ historycznych s¹ egipskie papirusy i inne wykopaliska znad Nilu. ¯adne z nich nie wspomina ani niewolniczej pracy ¯ydów, ani fascynuj¹cych dziejów Moj¿esza. Staro¿ytni Egipcjanie wspominali jedynie obcych pasterzy, którzy w okresach suszy wêdrowali ze swoj¹ trzod¹ na pastwiska w delcie Nilu. W Ksiêdze Wyjœcia znajdujemy szczegó³owe sprawozdanie zarówno z pertraktacji Moj¿esza z faraonem jak i z wêdrówki Izraelitów przez pustyniê Synaj, w drodze do Ziemi Obiecanej. Mimo i¿ archeolodzy brytyjscy, amerykaùscy i niemieccy usilnie szukali od po³owy XIX stulecia jakichkolwiek œladów tej wêdrówki, nie dokopali siê niczego. Nie uda³o siê równie¿ ustaliÌ, gdzie znajduje siê Góra Synaj, na szczycie której Jahwe przekaza³ Moj¿eszowi kamienne tablice z dziesiêcioma przykazaniami.

Kiedy wiêc powsta³a pierwsza monoteistyczna religia? Tego nikt nie wie. Prof. Zeev Herzog wspomina wykopaliska z XVIII w. przed nasz¹ er¹, gdzie odnaleziono starohebrajskie napisy "Jahwe i Oszrat" oraz : "Jahwe i jego Oszrat". Czy¿by by³y to dwa bóstwa, czczone przez ówczesny lud? Herzog wyci¹ga st¹d daleko id¹cy wniosek: wszystko co napisano jest wymys³em autorów tekstu uwiecznionego setki lat póŸniej i podporz¹dkowanego œciœle okreœlonej ideologii.

Profesor Herzog nie ma praw wy³¹cznoœci do tego stwierdzenia. Ju¿ pod koniec ubieg³ego stulecia powsta³a w Niemczech szko³a biblijnego krytycyzmu, a jej czo³owa postaÌ, Julian Wellhausen, rzuci³a wyzwanie ówczesnym archeologom, na ogó³ ludziom g³êboko wierz¹cym, którzy - jego zdaniem - organizowali wyprawy archeologiczne do Ziemi Œwiêtej g³ównie po to, aby znaleŸÌ w terenie potwierdzenie prawd, na których opiera³a siê religia chrzeœcijaùska. Wellhausen dowodzi³, ze zmiennym powodzeniem, ¿e historiografia biblijna sformu³owana zosta³a dopiero podczas niewoli babiloùskiej, a wiêc po pierwszym wygnaniu Izraelitów z Jerozolimy, za czasów Nabuchodonozora, z pocz¹tkiem pi¹tego wieku przed nasz¹ er¹. Niektórzy wspó³czeœni mu badacze dziejów posunêli siê jeszcze dalej, pisz¹c, i¿ historia Izraelitów, pocz¹wszy od Abrahama, Izaaka i Jakuba, nie by³a niczym innym jak sztuczn¹ rekonstrukcj¹ wydarzeù, która s³u¿yÌ mia³a za³o¿eniom natury teologicznej.

Rzecz zrozumia³a, ¿e taka analiza historii musia³a spotkaÌ siê z ostrym sprzeciwem spo³ecznym. Godzi³a ona w sam¹ istotê wiary. ¯ydzi, wci¹¿ jeszcze zamkniêci w swoich gettach duchowych, nie brali udzia³u w tych dysputach. Mo¿e wcale o nich nie wiedzieli. Bulwersowa³y one przede wszystkim fundamentalistów chrzeœcijaùskich. W tym kontekœcie warto przypomnieÌ sprawê zwojów odkrytych w 1947 r. w jaskiniach Kumranu nad Morzem Martwym.

Dokumenty spisywane w okresie od trzeciego stulecia p.n.e a¿ do roku 68 n.e. znalezione zosta³y przez beduiùskiego pasterza i sprzedane izraelskiemu archeologowi Jigalowi Jadinowi, póŸniejszemu szefowi ekspedycji archeologicznej na Masadê. Przez dziesi¹tki lat Izraelski Instytut Archeologiczny wzdraga³ siê przed udostêpnieniem znalezisk zagranicznym naukowcom. Przyczyna: zapisy dotyczy³y, miêdzy innymi, ¿ycia Jezusa Chrystusa. Wynika³o z nich, i¿ Jezus posiada³ starsze rodzeùstwo - fakt, który podwa¿a³by tezê o Maryi dziewicy.

Grono naukowcĂłw w Jerozolimie obawiaÂło siĂŞ, Âże chrzeÂścijaĂąska opinia publiczna oskarÂży ÂŻydĂłw o bezczeszczenie postaci NajÂświĂŞtszej Marii Panny. Dopiero w ostatnim dziesiĂŞcioleciu publikacje Uniwersytetu w Cincinnati przeÂłamaÂły zmowĂŞ milczenia. Ale, podobnie jak teorie Juliana Wellhausena w XIX w. i Zeeva Herzoga u progu trzeciego milenium, teksty te ze zrozumiaÂłych wzglĂŞdĂłw nie wzbudziÂły powszechnego zainteresowania.

Opisy kraju podbitego w ciĂŞÂżkich walkach, prowadzonych z boskiego nakazu, stanowiÂą podstawĂŞ ideologii religijno-narodowych osadnikĂłw na Zachodnim Brzegu: "co nam BĂłg nadaÂł nie moÂże byĂŚ oddane Arabom". RĂłwnieÂż fundamentalizm chrzeÂścijaĂąski podpiera siĂŞ biblijnymi wersetami i stÂąd poparcie liderĂłw tego ruchu, udzielane izraelskiej religijnej prawicy. Nic dziwnego, Âże rozprawa prof. Herzoga wywoÂłaÂła falĂŞ gÂłoÂśnych protestĂłw nie w gronie ludzi nauki, lecz przede wszystkim wÂśrĂłd politykĂłw. Bo jeÂśli Ziemia Obiecana nie zostaÂła zdobyta w krwawej walce, to skÂąd siĂŞ na niej wziĂŞli wyznawcy Jahwe i jakie majÂą do niej prawo?

Jednym z pierwszych naukowcĂłw, ktĂłrzy prĂłbowali zmierzyĂŚ siĂŞ z wersjÂą biblijnÂą, byÂł niemiecki badacz staroÂżytnoÂści Albrecht Alt. Alt opieraÂł swojÂą krytykĂŞ Starego Testamentu na sprzecznoÂściach wykrytych w samej KsiĂŞdze Jozuego. Herzog twierdzi, Âże prowadzone przez dziesiĂŞciolecia prace wykopaliskowe nie dowiodÂły istnienia licznych miast warownych, rzekomo zdobytych przez IzraelitĂłw. Jego zdaniem, wszystko co znaleziono to groby i szczÂątki ceramicznych naczyĂą, ÂświadczÂące, iÂż na terenie dzisiejszego Zachodniego Brzegu i dzisiejszej Jordanii istniaÂły, przypuszczalnie od wczesnej epoki Âżelaza, setki maÂłych osiedli. Dwaj amerykaĂąscy naukowcy Georg Mandenhall i Norman Gottwald, autorzy tak zwanej teorii socjologicznej, doszli do przekonania, Âże pierwsi osadnicy na tej ziemi to wieÂśniacy, potomkowie KananejczykĂłw, ktĂłrzy szukali schronienia przed wyzyskiem i okrucieĂąstwem Ăłwczesnych regionalnych wÂładcĂłw.

"Wiele lat poszukiwaĂą w Jerychu nie wykryÂło istnienia murĂłw obronnych, ktĂłre ponoĂŚ rozpadÂły siĂŞ na dÂźwiĂŞk trÂąb", pisze prof. Herzog. "TakÂże dokÂładny opis zdobycia miasta Ai nie znalazÂł potwierdzenia w pracach archeologĂłw".

Pierwsza Ksiêga Królewska przedstawia zjednoczone mocarstwo Dawida i Salomona jako apogeum politycznej i militarnej mocy narodu Izraela w czasach staro¿ytnych: "Salomon panowa³ od Rzeki (Eufrat) do kraju Filistynów i do granicy Egiptu". ród³a egipskie natomiast wspominaj¹ Izrael tylko raz, w czasie panowania faraona Merneceptaha (1208 p.n.e.), jako ma³e, lenne paùstewko. - Co wiêcej - twierdzi Zeev Herzog - sto piêÌdziesi¹t lat wykopalisk w Jerozolimie nie przynios³o ¿adnych dowodów istnienia potê¿nej stolicy królestwa w okresie wspomnianym w Starym Testamencie. Znane nam wykopaliska potwierdzaj¹ istnienie obwarowanej, wielkiej Jerozolimy w 722 r. przed narodzeniem Chrystusa. Wydaje siê, ¿e Jerozolima uzyska³a swój centralny status dopiero wówczas, po upadku jej pó³nocnego rywala Samarii. Pisarze biblijni przypisali ten fakt sytuacji znacznie dawniejszej.
Josi Sarid, izraelski minister edukacji z ramienia lewicowej partii Meretz, poleci³ szefom departamentu pedagogicznego zbadaÌ treœÌ dysertacji naukowej Zeeva Herzoga. - Jeœli oka¿e siê, ¿e jest to teoria oparta na rzetelnych badaniach, dobrze, aby znalaz³a siê w podrêcznikach licealnych. M³odzie¿ winna poznawaÌ wszystkie aspekty naszej historii - mówi minister. Jest jednak w¹tpliwe, czy pozostali uczestnicy nowej koalicji rz¹dowej, wœród nich ministrowie reprezentuj¹cy partie religijne, umo¿liwi¹ umieszczenie podobnych obrazoburczych teorii w programach szkolnych. W tym jednym wyj¹tkowym przypadku rabini znajd¹ chyba spo³eczne poparcie. WiêkszoœÌ Izraelczyków, nawet ateistów, uwa¿a Stary Testament za ska³ê i opokê swojej narodowej to¿samoœci. Bo przecie¿ nowoczesne Paùstwo Izrael nie jest niczym innym jak odrodzon¹ kontynuacj¹ Dawidowego królestwa. Najlepiej wyrazi³a to Naomi Szemer, popularna pieœniarka, patriotka, której pieœù o Jerozolimie sta³a siê niemal drugim hymnem Izraela: "Mówi¹ mi, ¿e Biblia jest tylko mitem. Nawet jeœliby tak by³o, mit ten istotniejszy jest dla nas od wszystkich starych kamieni".

Tagi

archeologia, Herzog Zeev, chrzeÂścijaĂąstwo, religia, Biblia



http://web.archive.org/web/20100204083313/http://archiwum.polityka.pl/art/nie-ruszajcie-mitu,391933.html
Zapisane
  • Kiara
  • Administrator
  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 2458
  • Zobacz profil
Odp: NIESCISLOSCI STAREGO TESTAMENTU.
« Odpowiedz #5 : Luty 09, 2014, 14:31:35 »

Niestety , albo stety .. jest to prawda w du¿ej mierze, bo od bardzo dawna symboliczny zapis , czyli KOD PESZEROWY uznawany jest za dos³ownoœÌ. Zatem na symbolicznych opowieœciach buduje siê historyczne relacja , które tak naprawdê nie mia³y ¿adnego dos³ownego zwi¹zku z histori¹.

Czy ¯ydzi byli w Egipcie? Tak byli , byli tam dosyÌ d³ugo , ale nie jako niewolnicy w dos³ownym s³owa znaczeniu, ¿yli jak Egipcjanie na ró¿nych poziomach ¿ycia spo³ecznego. Trzeba pamiêtaÌ i¿ Egipt by³ miejscem wznowienia ¿ycia po potopie, zag³adzie Atlantydy, zatem ¿y³y w nim ró¿ne grupy etniczne i spo³eczne. Przez dzieje Egiptu odbudowywa³a siê ludzkoœÌ, , Egipt poniek¹d by³ w tamtych czasach kolebk¹ wiedzy , synonimem zamo¿noœci, ale te¿ miejscem walk konkurencyjnych dwóch opcji wiedzy. Œwi¹tynie.... najwy¿sze dawne szko³y ( poziom obecnych studiów), reprezentowa³y dwa nurty wiedzy;

1. ¦WI¡TYNIA PRAWEGO OKA HORUSA , wiedza zwi±zana z materi± , ze wszystkim w przestrzeni materialnej , w³adza nad Duchem przez uwik³anie w materii. I TO JEST 100 % ODNO¦NIK DO NIEWOLI EGIPSKIEJ, ZNIEWOLENIA DUCHA PRZEZ MATERIÊ. DOS£OWNIE DUCHA , A NIE CZ£OWIEKA DOS£OWNIE, CZ£OWIEKA PO¦REDNIO, BO ZAWSZE MÓG£ KORZYSTAÆ Z PRAWA WOLNEJ WOLI.

2. ¦WI¡TYNIA LEWEGO OKA HORUSA , wiedza zwi±zana z duchowo¶ci±, mistyk± z Energi±/ Duchem w³adaj±cym materi± z mo¿liwo¶ci± uwolnienia siê z "Niewoli Egipskiej" przez wyj¶cie z uzale¿nieñ Ducha od materii. WYPROWADZENIE GOTOWEJ DUCHOWO GRUPY LUDZI ( POWIEDZMY ¯YDÓW) GOTOWYCH NA TRANSFORMACJÊ ENERGETYCZN¡ BY£O WYPROWADZENIEM NARODU WYBRANEGO ( wyselekcjonowanego ) Z "NIEWOLI EGIPSKIEJ" .



"LUD WYBRANY".... wyprowadzali z Egiptu kapÂłani ÂŚwiÂątyni LEWEGO OKA HORUSA , czyli ArcykapÂłanka MIRIAM ze swoimi kapÂłankami i kapÂłanami , gotowych wyselekcjonowanych w rytualnych egzaminach mistycznych , ludzi , zwiÂązanych ze ÂŚWIÂĄTYNIÂĄ LEWEGO i PRAWEGO OKA HORUSA, czyli grupĂŞ ludzi podporzÂądkowanÂą sobie i MojÂżeszowi wybranemu na arcykapÂłana NOWEJ ÂŚWIÂĄTYNI, NOWEGO JERUZALEM.

Ludzi byÂło 600 nie wiĂŞcej , poszli na pustyniĂŞ , ale nie na Âżadne piaski bezkresne , a do Oazy na Âśrodku pustyni ,ta Oaza byÂła bardzo starym miejscem wyspÂą centralnÂą na dawnej Atlantydzie , czyli najstarszÂą ze ÂŚwiÂątyĂą w ktĂłrej byli przedstawiciele najwyÂżsi obydwu opcji , prawego i lewego oka Horusa.

Manna..... manna czy MANA ... ? energia ¿ycia której iloœÌ i jakoœÌ stymulowa³a uruchomiona przez Miriam i Moj¿esza ARKA gdy byli zespoleni mi³oœci¹ bezwarunkow¹.
Gdy MojÂżesz podziaÂłaÂł na Miriam zÂłymi , negatywnymi uczuciami, ARKA tworzyÂła bardzo niebezpiecznÂą energiĂŞ Âśmierci.StawaÂła siĂŞ najgroÂźniejszÂą z broni.

http://boberov.dyndns.org/Kippin/OrgonSiecWilka/orgon1.html

Mana/ orgon , nie manna miaÂła zastÂąpiĂŚ tradycyjne jedzenie wyzwoliĂŚ ciaÂło materialne, Nowego CzÂłowieka z uzaleÂżnieĂą "Egipskiej Niewoli"...

Co siê sta³o z powodu niedojrza³o¶ci samego Moj¿esza i jego strachu przed wej¶ciem w przymierze ze Stwórc±? to ju¿ wiemy, pot³uk³ pierwotne tablice , napisa³ swoje z kodem w³adzy i zawar³ Przymierze z Bogiem , ale to, nie to samo, co ze Stwórc± , bo BÓG , to najwy¿szy aspekt w³adczy ¦WI¡TYNI PRAWEGO OKA HORUSA, PRZEDSTAWICIEL NAJWY¯SZY WIEDZY ASPEKTU ELEKTRYCZNEGO.

Poniewa¿ nie zosta³y spe³nione warunki Przymierza, Moj¿esz znalaz³ sobie inn± kobietê na miejsce Miriam , jego lud nie móg³ wej¶æ do "Ziemi Obiecanej" i nie wejdzie dopóki nie zostan± wype³nione dawne warunki umowy ze STWÓRCA WSZECHRZECZY.

Obecny czas jest momentem odkrywania wszystkich dawnych kÂłamstw, oszustw, nie moÂżna juÂż na nich zbudowaĂŚ przyszÂłoÂści, zatem i te dawne prawdy zostanÂą ujawnione LUDZKOÂŚCI.

MÂądrzy ludzie , mÂądrzy ÂŻydzi podejmÂą wÂłaÂściwe decyzje by "zatrzymana" w przeszÂłoÂści obietnica mogÂła wypeÂłniĂŚ siĂŞ w naszych czasach.

Kiara.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2014, 14:34:27 wysłane przez Kiara »
Zapisane
Strony: [1]
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

voters skyworldsv homofriends rozmowcy pomorska